За собственици
След като нотариалния акт за апартамента е регистриран в Агенцията по вписванията и Вие сте официален собственик на новия си дом в Санта Марина пред Вас престоят още няколко важни стъпки:
- Проверка за изправността на всичко във Вашето ново жилище – ако има малки неизправности или неточности, моля да ни сигнализирате незабавно, за да ги поправим.
- Партида в електроразпределително дружество – може да подадете заявка със съответния формуляр и копие от нотариалния акт в офиса на електроразпределително дружество, който се намира в град Приморско.
* Собствениците, които не са български граждани, трябва да се регистрират в Агенцията по вписванията към съответния окръжен съд (в случая на Санта Марина това е Бургаският), за да могат да плащат данъците върху имота си. Самият апартамент също трябва да се регистрира в службата по кадастъра на името на новия собственик.
Като собственик трябва да предвидите и ежегодните разходи, които трябва да се заплатят по апартамента си на Санта Марина, включват:
- Всяко физическо и юридическо лице в България дължи два вида общински данъци за недвижимото си имущество в страната – данък върху сградите и такса за сметосъбиране. Общият размер на местните данъци за апартаментите на Санта Марина за тази година е между 100 и 500 лева (50 – 250 евро).
- Годишната такса за поддръжка на ваканционното селище е предмет на Договора Ви за поддръжка и управление на комплекса Санта Марина. Точният й размер зависи от големината на имота Ви – таксата варира между 600 и 2 000 евро на година.
- Разходите за комунални услуги в България са сравнително ниски. При сегашните цени на електричеството, водата, телефона, Интернет и кабелната телевизия, и при обичайно потребление на тези услуги, общият разход е между 450 и 500 евро годишно за апартамент.
Според Вашите лични предпочитания може да извършите всички процедури сами или да се доверите на нас. Екипът на Санта Марина е готов да Ви съдейства за всяка една стъпка от закупуването на Вашия нов дом!